Dlaczego najczęściej sterowniki pomp wtryskowych VP44 są źle naprawiane ??


Data utworzenia
Data modyfikacji 2017-01-26 20:21:30
Utworzono: czwartek, 26, styczeń 2017 20:19

 

W skrócie opiszę jak się ma żywotność pompy do standardowej naprawy sterownika w garażu.

Skutki zastosowania źle dobranego tranzystora i złego montażu:

- zwiększone zużycie paliwa

- duże ryzyko uszkodzenia cewki dawkującej paliwo która steruje iglicą wysokiego ciśnienia ( UWAGA cewka sprzedawana tylko razem z nowym sterownikiem !! ).

- mniejsza moc silnika

- większe zużycie mechaniczne pompy wtryskowej Bosch VP44

- osoba która nie zna się na montażu uszkodzi moduł sterujący pracą pompy: EDU PSG5

1. Zwiększone zużycie paliwa spowodowane jest przez niewłaściwą pracę iglicy która jest poruszana przez cewkę którą wysterowuje tranzystor wSterownik pompy wtryskowej vp44 pompie wtryskowej VP44

2. Ryzyko uszkodzenia cewki bierze się z 2 czynników

- tranzystor IRLR2905ZPB podczas pracy podtrzymania prądu cewki zamiast 10 Amper zasila cewkę prądem dochodzącym do 15 Amper ? jak widać to spora różnica co w dłuższym okresie eksploatacji samochodu prowadzi do uszkodzenia cewki i zatarcie iglicy sterującej wysokim ciśnieniem wtrysku paliwa;

- podczas montażu tranzystora ( widać to na wszystkich filmikach na youtube i instrukcjach ?fachowców? z Allegro ) nie patrzą na grubość i jakość połączeń źródła tranzystora z płytką PCB sterownika PSG5. Wynikiem błędnego montażu tranzystora uszkadza nam się cewka ( regulator dawki paliwa w pompie Bosch ), wypala w środku cały sterownik pompy wtryskowej a dodatkowo może jeszcze doprowadzić do uszkodzenia głównego komputera silnika ECU.

3. Mniejsza moc samochodu po regeneracji pompy wtryskowej VP44 bierze się z wolniejszego przełączania tranzystora ? nawet producent w oPompa wtryskowa Bosch VP44 po naprawiepisie tranzystora sprzedawanego przez wszystkich i montowanego na umór nie zamieścił charakterystyki szybkość załączania ? dlaczego ? bo ten tranzystor nie jest przewidziany do pracy w takich warunkach. Dodatkowo trzeba się zastanowić dlaczego tranzystor jest aż na napięcie 55V jeżeli w samochodzie maksymalne napięcie możemy spotkać rzędu 15,5V przy zużytym akumulatorze i uszkodzonym regulatorze napięcia. Jeszcze duzo by można było wymieniać dlaczego tranzystor jest najważniejszym elementem układu a wymieniany jest w garażach bez specjalnego sprzętu i bez wiedzy o doborze jego parametrów.

4. Większe zużycie bierze się także z błędnego doboru tranzystora ? tutaj cierpi bezpośrednio cała pompa.

 

 

 

 

 

Mikro połączenia w sterowniku pompy VP44 ktore mozna uszkodzic

5. Moduł zwany sterownikiem pompy wtryskowej jest to płytka elektroniczna zalana sylikonem o konsystencji ?galarety?. Cała elektronika jest na wierzchu i łatwo można ją uszkodzić. Standardowe układy do obwodów drukowanych mają swoje obudowy ? o co utrudnia mechaniczne uszkodzenie w tym przypadku można porównać wymianę tranzystora do operacji na otwartym sercu ? na filmikach z Youtube widać jak łatwo się wymienia tranzystor ? ale kto udowodni, że po wymianie tranzystora sterującego dawką paliwa sterownik jest sprawny ?? Przychodzą do nas klienci którzy uznali że sami sobie poradzą z wymianą tranzystora lub powierzyli swój sterownik pompy VP44 fachowcowi z garażu co później u nas w diagnozie wychodzi, że cały sterownik jest do wymiany ? koszt 1200zł !!

 

Kliencie pamiętaj ? lepiej oddać sterownik w dobre ręce niż ma się okazać ze za 2 miesiące trzeba kupić nową pompę i słono zapłacić za pomyłkę.